“Er is heel snel geschakeld binnen Customer Service Valley”

“Er is heel snel geschakeld binnen Customer Service Valley” 
 
Aron Hanssen (1987) werkt sinds 1 december 2018 als tijdelijk coördinator van het callcenter bij de gemeente Maastricht. Hij is overgestapt van de Rabobank naar de gemeente door bemiddeling van Customer Service Valley. Aron was zeven jaar werkzaam bij de Rabobank, het laatste jaar als teamcoach van de ‘klantenservice particulieren’. “Klantenservice is mij op het lijf geschreven”, zegt Aron. “Bij de Rabobank wist ik niet of ik in de functie van teamcoach zou kunnen blijven. Toen zich deze kans aandiende, heb ik hem met beide handen gegrepen. Ook al gaat het om een tijdelijke functie, ik kan me hier verder ontwikkelen in het vak van customer service. Het grote verschil met mijn werk bij de Rabobank is dat ik nu dichter bij het proces sta. Zaken als planning, informatievoorziening en het forecasten werden bij de bank voor mij geregeld. Bij de gemeente doe ik dit zelf. Dat is uitdagend en leuk werk. Het is coachen van mensen en plannen in één. Ik ben blij dat ik de kans heb gekregen, ook vanuit de Rabobank. Ik heb daar zeven jaar gewerkt en ik heb in die jaren volop de ruimte gekregen om me te ontwikkelen.”
 
Bij de gemeente Maastricht stuurt Aron zo’n tien medewerkers klantenservice aan. “We zijn het visitekaartje en de toegangspoort van de gemeente; het uitgangbord. We handelen 76% van de gesprekken zelf af. Het is belangrijk dat wij niet verzuimen in ons klantcontact, want dan staan onze collega’s al met 0-1 achter als we doorverbinden. Andersom geldt ook dat de opvolging vanuit de collega’s goed moet zijn. Het is een samenspel waarbij één ding telt: een tevreden klant. Dat is enorm interessant en uitdagend werk. Het is topsport. Verschillende vragen, verschillende karakters, iedere dag is weer anders. Telefoontjes over vergunningen, burgerzaken, bereikbaarheid, et cetera. Wie denkt dat klantenservice niet veel voorstelt, maakt echt een inschattingsfout. Het vak verdient een beter imago.“
Aron studeerde Facilitymanagement aan Zuyd Hogeschool. Zijn ambitie en toekomst liggen in de klantenservice. “Ik wil verder groeien in een leidinggevende functie in de klantenservice. Het is een interessant en dynamisch vakgebied dat voortdurend in ontwikkeling is. Ik voel me hierin thuis”, aldus Aron.
De vacature bij de gemeente is ingevuld via Customer Service Valley. Een voorbeeld van interne mobiliteit, één van de voordelen van het lidmaatschap van Customer Service Valley. Zowel de Rabobank als de gemeente Maastricht zijn lid. “Er is heel snel geschakeld binnen Customer Service Valley. Op vrijdag heb ik gesolliciteerd en ’s maandags werd ik al gebeld. Het is in sneltreinvaart gegaan. Mooi hè?”