Marktleider in logistieke dienstverlening DHL, nieuwe partner Customer Service Valley

“Het partnership met andere bedrijven in de customer service biedt volop kansen”

Vandaag tekent DHL Finance Services een overeenkomst met Customer Service Valley. Als locatie voor deze bezegeling van de samenwerking is symbolisch gekozen voor de Expo Groeten uit Maastricht, waar Customer Service Valley de sector vertegenwoordigt met het thema Maastricht calling. Stefan Terpstra, senior HR Business Partner bij DHL Finance Services, kijkt uit naar de samenwerking: “Het partnership met andere gerenommeerde regionale bedrijven in de customer service biedt volop kansen, onder meer door gezamenlijk initiatieven op te pakken en ‘best practices’ te delen met elkaar.”

“De visie en doelen van Customer Service Valley sluiten uitstekend aan op onze bedrijfscultuur waar een vergaand klantcentraal denken en doen in ons dna zit. Hiermee maken we het verschil. Daarnaast is het richting de arbeidsmarkt een meerwaarde dat we deel uitmaken van een platform waar we DHL Finance Services kunnen profileren als een aantrekkelijke werkgever.”
Voor Customer Service Valley toont de overeenkomst met DHL aan dat er een behoefte is aan verdergaande samenwerking in de regio, onder meer om de toenemende krapte op de arbeidsmarkt het hoofd te bieden. In november startte wederom een mbo-leergang van Customer Service Valley die, in dit geval zij-instromers, opleidt voor het vak klantcontactmedewerker met baangarantie. Daarnaast werkt Customer Service Valley ook steeds meer aan intersectorale mobiliteit. Veel mensen die nu nog werkzaam zijn in een andere sector maar daar niet meer vinden wat ze zoeken, boventallig zijn of tegen fysieke grenzen aanlopen, krijgen een nieuw perspectief geboden in de customer service. Zowel de werknemers als werkgevers in het samenwerkingsverband hebben daar baat bij.

Met DHL heeft Customer Service Valley de gewenste uitbreiding die extra draagvlak en slagkracht geeft om ook in 2018 nieuwe initiatieven te ontwikkelen die de positie van de aangesloten bedrijven en Zuid-Limburg als customer service-regio versterken. Uiteraard hoopt Customer Service Valley ook het volgende jaar een aantal nieuwe partners te mogen verwelkomen.

 
Foto van links naar rechts:
Stefan Terpstra - DHL EFSS
Marc Croijmans - Gemeente Maastricht / CSV
Tom Custers - Arvato Benelux / CSV
Wouter Tiems – Q-Park / CSV
Martine Munnix - DHL EFSS
Cindy Muyters - DHL EFSS
Marieke Kraak - CSV
Erik Boskamp - Zuyd / CSV
 
 
In de Stichting Customer Service Valley werken overheid, bedrijfsleven en onderwijs samen om, onder meer met opleidingstrajecten, kennisdeling, innovatie en verdere professionalisering van het vakgebied, Zuid- Limburg als customer service regio verder te versterken.