Journalistieke skills helpen Pien in customer service

Pien (26) werkt sinds anderhalf jaar bij VodafoneZiggo. Als freelance journalist was Pien op zoek naar meer vastigheid. Via uitzendbureau Young Capital kwam ze terecht bij het Omnichannel Engagement Center van VodafoneZiggo. “Het leuke is dat ik nog steeds heel veel met tekst bezig ben, via de mail, de chat en nu ook op Facebook en Twitter. Mijn werk is steeds afwisselender en breder geworden en daardoor ook uitdagender. Ik werk veel vanuit huis, maar ben steeds vaker op kantoor. Het is fijn om collega’s te zien. Het is een plezierige werkomgeving.” Pien had nooit eerder ervaring met customer service, behalve chatcontact als consument met de klantenservice van de NS. “Ik vond het interessant om te zien hoe je wordt geholpen. Nu zit ik zelf in die rol. Ik wil graag doorgroeien naar de functie van ‘expert’, waarbij je meedenkt over verbeteringen in het proces en een vraagbaak bent voor klantenservicemedewerkers. Het lijkt me leuk om collega’s te ondersteunen in hun werk.”
Volgens Pien is het vak customer service nog steeds een ondergeschoven kindje. “Het is geen beroep waarvan je zegt ‘als ik later groot ben, word ik customer service-medewerker’. Maar ik ben positief verrast. Je helpt mensen en er wordt veel van je gevraagd. Je moet stressbestendig zijn, het hoofd koel kunnen houden en goed kunnen luisteren. Mijn toekomst? De tijd zal het leren. Voorlopig voel ik mij hier op mijn plek. VodafoneZiggo is een fijne werkgever. Je wordt heel goed begeleid. Bij binnenkomst word je getraind en dat helpt echt. Het werk is nooit saai, iedere dag is anders. En er zijn voldoende mogelijkheden om door te groeien.” Pien haalde haar bachelor Frans aan de Radboud Universiteit en haar Master Journalistiek aan de Universiteit van Amsterdam. Hier leerde ze haar vriend kennen, net als Pien van Limburgse origine. Ze wonen nu samen in Maastricht. 
 
Nieuwsgierig geworden naar een baan in de customer service? Meld je nu aan voor de Online Live Experience Day op woensdag 29 september of zaterdag 2 oktober. In 60 minuten nemen wij je mee in het uitdagende en inspirerende vak van medewerker klantenservice. Klik hier om je aan te melden.