Customer Service College

Eén van de ambities van Customer Service Valley is het verder professionaliseren van het vak customer service. Daarvoor is er samen met de convenantpartners uit het onderwijs een scholingsprogramma ontwikkeld, in eerste instantie op mbo- en vanaf 2016 ook ook hbo-niveau. Customer Service College draagt op deze manier niet alleen bij aan de ontwikkeling van het vak, maar biedt hiermee meer perspectief en carrièremogelijkheden voor mensen die al werkzaam zijn in de sector of hiervoor willen kiezen. Voor bedrijven realiseert het college op deze manier een optimale match tussen kwalitatieve vraag en kwantitatief aanbod. Alle opleiding binnen Customer Service College worden afgesloten met een erkend mbo/hbo-diploma. Customer Service is een vak en dat kun je leren.

In het eerste kwartaal van 2016 gingen 16 agents in de leeftijd van 16 t/m 62 jaar je voor
Op MBO niveau wordt de opleiding Administratief medewerker (niveau 2) met het uitstroomprofiel telefoniste gegeven om je op te leiden tot agent. De opleiding wordt gegeven door gediplomeerde docenten van ROC College Arcus en/of Leeuwenborgh. Tijdens de opleiding tot agent komen onder meer de volgende vaardigheden aan bod:
• klantcommunicatie
• gesprekshouding
• klantbehoefte
• secretariële en administratieve werkzaamheden.
Daarnaast worden de vakken Nederlands, Engels, rekenen en Loopbaanbegeleiding gegeven. Voor de vakken Nederlands (lezen+luisteren) en rekenen wordt een centraal examen afgenomen. De vakken Nederlands (gesprekken voeren, schrijven, spreken), Engels en Loopbaanbegeleiding worden met een ROC examen getoetst. De beroepsinhoudelijke vakken worden eveneens met een ROC examen getoetst.
 
Over studeren en werken in de Customer Service Valley
De opleiding tot agent duurt een jaar en er wordt klassikaal les gegeven. De lessen vinden plaats in het leslokaal van de Customer Service Valley bij Werkplein/Podium 24 te Maastricht. Als student zijn de eerste vier maanden gericht op scholing. De  volgende 8 maanden zijn gericht op ervaring opdoen in het vakgebied. Je gaat dan 32 uur werken bij een van de partners van de Customer Service Valley. Dit zijn: VodafoneZiggo, Arvato Benelux BV, Q-Park en/of de Gemeente Maastricht.
Naast je werk heb je een keer per maand een terugkom dag op school. Dan wordt je voortgang geëvalueerd, jouw werkervaring wordt besproken en de lesvakken worden afgerond.
 
Als agent aan de slag!
Na een jaar studeer je af en ontvang je jouw MBO diploma administratief medewerker (niveau 2) en een branche certificaat tot Contact Center Agent (CCA).