Customer Service Valley eindigt als tweede bij uitreiking CustomerFirst Awards

Customer Service Valley is als tweede geëindigd in de categorie HRM bij de CustomerFirst Awards. Winnaar is ABN Amro. Tijdens een feestelijke gala-avond in het Beatrix Theater in Utrecht werden gisteravond de prijzen uitgereikt. “Wij zijn erg trots op deze tweede plek en zien dit als een bekroning op al het werk dat we doen om Zuid-Limburg als customer service regio verder te versterken”, aldus Sjors de Visser, director customer care bij VodafoneZiggo en voorzitter van Customer Service Valley.
De CustomerFirst Awards worden gezien als de ‘Oscars’ in customer service. De prijzen worden jaarlijks uitgereikt en zijn ingedeeld in vier verschillende categorieën: Customer Strategy, HRM, Technology en Partnership. Dit jaar waren er in totaal veertien genomineerden, waaronder namen als Samsung, ABN Amro, KPN en Bol.com. Ingediende cases van alle genomineerden zijn beoordeeld door een deskundige vakjury en uit elke categorie is een winnaar gekozen. Naast de vakprijzen, is ook de publieksprijs voor het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland uitgereikt. Deze ging voor het tweede opeenvolgende jaar naar de (online) retailer Coolblue.
Het nomineren kwam tot stand op basis van uitgebreide beschrijvingen van de ingediende cases in de diverse categorieën. Tevens hebben de juryleden een bezoek op locatie gebracht bij alle genomineerde organisaties. Customer Service Valley is zeer verheugd met deze erkenning. De initiatiefnemers – Stichting NCCA, SAMR en CustomerFirst – vergroten met de uitreiking van deze prijzen de bewustwording rond klantgerichtheid.
 
In Maastricht en omgeving zijn zo’n dertig bedrijven actief met een klantcontactcenter. Het gaat om 6.000 arbeidsplaatsen. Arvato Benelux BV, DHL, gemeente Maastricht, Q-Park, VodafoneZiggo en de onderwijsorganisaties Arcus, Leeuwenborgh en Zuyd startten het project bijna vier jaar geleden. In december 2017 sloot DHL aan, en dit jaar zijn het Obvion, Rabobank en VGZ die een overeenkomst hebben getekend.